Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Det siger erhvervskunder om LAGUR PRO

Er I i tvivl om LAGUR PRO passer til jeres behov? Læs hvad vores kunder med LAGUR PRO vandbehandlingsløsning siger om os.

"Det har en effekt. Det har vi set på vores vaskeri med nogle fuldstændig blanke varmelegemer efter 11 måneder. Det er ikke normalt. Det virker."

Hør Michael Riis Nyrand, Ejendomschef i AKB Taastrupgaard, Mathias Lundin, Varmemester i AKB Taastrupgaard og Michael Empacher, LAGURs driftchef, fortælle om samarbejdet mellem LAGUR og AKB – og hvordan det har hjulpet dem med at bekæmpe de gener, som områdets hårde vand tidligere har givet.

"Kan vi forlænge levetiden på installationer og materialer uden at fjerne kalken fra vandet, er det efter vores opfattelse win-win"

KD Selskaberne har valgt vandbehandling fra LAGUR til sine 252 lejeboliger i Odenses nye bydel Gartnerbyen. 

Målet er færre kalkaflejringer, når lejerne fraflytter, og længere levetid til installationerne.

"Det er ikke til diskussion – LAGUR skal monteres inden bygningen tages i brug"

“Jeg ville gerne finde en løsning som ikke krævede en masse drift og vedligehold som de mere kendte metoder med blødgøringsanlæg baseret på salt medfører. Desuden var det vigtigt for os ikke at ændre for meget på vandets egenskaber, da vi jo som udgangspunkt er meget glade for vores drikkevand.

Nu er det 3 år siden vi monterede de første anlæg, og jeg må sige at der er markant forskel på hvordan vores ejendom uden LAGUR og ejendommene med LAGUR ser ud i dag. I ejendommen uden anlæg har vi massive problemer med kalk aflejringer især i brusekabinerne, køkkenarmaturer og vaskemaskinerne. I ejendommen, som fik monteret LAGUR inden den blev taget i brug, fremstår brusekabiner, kummer og vandhaner stadig som nye. Flere lejere, som har boet andre steder i byen, har lagt mærke til at de overhovedet ikke skal bekæmpe kalk i deres lejlighed.

Jeg har lige købt og monteret endnu et LAGUR i en nyopført ejendom i Aarhus med 172 lejligheder – det er ikke til diskussion – LAGUR skal monteres inden bygningen tages i brug. Efter min opfattelse tjener anlægget sig selv ind allerede i løbet af de første par år.

LAGUR er et fantastisk produkt, firmaet bag leverer en super service. Jeg kan kun give mine bedste anbefalinger og det er helt sikkert, at vi aldrig bygger nyt uden at have LAGUR med i projekteringen.”

Ruben Bach Holm,
Ejendomsinspektør, EnergyTech Industries A/S 

"LAGUR er en god løsning, fordi den er grøn, den er kemikaliefri og så kræver den ikke særlig meget"

Hør Leif Vestergaard, byggeudvalgsformand for Lighthouse, og hør ham fortælle om samarbejdet med LAGUR og hvordan de allerede sparer penge ved at benytte LAGUR til at slå kalken i stykker.

"Jeg er dybt imponeret og glad for at jeg valgte denne løsning, frem for traditionel blødgøring af vandet"

”Øjeblikkeligt efter at anlægget blev idriftsat, var der forskel. Vores sorte badeværelsesfliser, kræver ikke længere at bliver tørret ned efter brug, for at undgå kalk dannelser. Derudover er el-kedlen efter længere tids brug forblevet “kalk fri”.
Min hustru bruger mindre shampoo og vaskemiddel. Opvaskemaskinen har siden installationen ikke “kaldt” på salt.

Kriterierne for valg af anlæg var:
– Mindre rengøring i badeværelset
– Vedligeholdelsesfri installation
– Fysiske krav til installation (da jeg ikke havde for meget plads i teknik skabet)

Det hele og lidt til er blevet opfyldt

Jeg er dybt imponeret og glad for at jeg valgte denne løsning, frem for traditionel blødgøring af vandet.”

Henrik Kofoed Petersen

"Udover at kalkproblemerne nu er overstået, er det et plus ved vandbehandlingsanlægge fra LAGUR, at det er vedligeholdelsesfrit"

Investeringen i en ny varmtvandsholder hos SuperBrugsen i Ryomgård blev anledning til at installere et LAGUR-anlæg. Nu er det blevet nemmere at gøre rent og holde en høj hygiejnestandard. Det er særligt slagterafdelingen glad for.

Da SuperBrugsen i Ryomgård i maj 2019 skulle have installeret en ny varmtvandsbeholder, besluttede brugsuddeler Thomas Koustrup i samråd med Coop Danmark at benytte lejligheden til at montere et LAGUR-anlæg på hovedvandrøret i samme forbindelse.

”Det var et oplagt tidspunkt at gøre det på, når vi alligevel skulle investere i en ny varmtvandsbeholder. Det ville være ærgerligt at ødelægge en helt ny varmtvandsbeholder og andre installationer med kalk,” siger Thomas Koustrup.

Ifølge teknisk konsulent i Coop Danmark, Bendt Dahl, er kalkproblemer som følge af hårdt vand generelt en udfordring for koncernens forretninger i Østjylland.

”Udover at kalkproblemerne nu er overstået, er det et plus ved vandbehandlingsanlægge fra LAGUR, at det er vedligeholdelsesfrit, og at det understøtter Coop Danmarks grønne ambitioner på klima- og miljøområdet ved at reducere vores behov for kemiske rengøringsmidler,” siger Bendt Dahl.

Hele SuperBrugsens bygning i Ryomgård har gavn af det LAGUR-behandlede vand, men glæden er størst i slagterafdelingen.

”Vi skal jo holde et højt hygiejneniveau og vasker vores fliser, gulv og maskiner af hver eneste dag. Det er meget nemmere at gøre rent, når kalken i vandet ikke sætter sig på fliserne og metallet, som det skete før. Vi sparer både rengøringsmidler og arbejdstid. Det styrker også fødevaresikkerheden, fordi kalk blandt andet kan tiltrække colibakterier,” siger slagtermester Jesper Friis Bøgebjerg.

super brugsen
HVAD KOSTER LAGUR?

Prisen på LAGUR Pro afhænger af hvor mange vandstik bygningen har og hvor mange der skal bruge den.

FÅ ET KONKRET TILBUD

Vores salgsteam i Jylland og på Sjælland sidder klar alle hverdage til at lave tilbud skræddersyet til jeres ejendom.

har du spørgsmål?

Er du i tivivl om noget? Du kan hurtigt og nemt finde svar på de mest stillede spørgsmål under vores hjælpecenter.

5 år med LAGUR hos AAB-vaskeriet på Agerkær

I 2014 tog AAB-vaskeriet på Agerkær, 17 nye Miele vaskemaskiner i brug.

Blødgøringsanlægget stod for en renovering og i den forbindelse var det nærliggende at se på alternative miljøvenlige muligheder. LAGUR blev valgt og installeret i september 2014, med en stor forhåbning om at det kunne afløse den klassiske blødgøring men samtidig med en stor skepsis. Det var næsten for let og simpel til at det kunne være rigtigt.

Over en periode på 18 måneder blev der løbende holdt øje med hvordan varmestavende i maskinerne udviklede sig. Konklusionen efter 18 måneder var, at der var samme service behov for maskinerne som ved brug af en klassisk blødgøringsløsning.

Udover at AAB-vaskeriet på Agerkær ikke har skulle købe salt, siden blødgøringsanlægget blev afkoblet, har en drift- og vedligeholdelsesfri vandbehandlingsløsning, muliggjort frigivelse af ressourcer til andet.

AAB logo

"Selvom det kan fremstå lidt ”hokus pokus” i forhold til det magiske LAGUR gør, kan jeg bekræfte at det virker.”

”Som Teknisk Chef for Hotel Vejlefjord, kan jeg i den grad bekræfte, at LAGUR på mange måder har sparet os for både tid og penge. Her et par eksempler: Før LAGUR, skulle samtlige brusehoveder afkalkes omkring 1-2 gange om måneden. Efter LAGUR er dette ændret til at være kun 1-2 gange om året. Vi oplever heller ikke længere toiletter, hvor vandet løber pga. kalk-aflejringer, så selvom det kan fremstå lidt ”hokus pokus” ift. det magiske LAGUR gør, kan jeg bekræfte at det virker.”

Niels Lauritsen
Teknisk Chef, Hotel Vejlefjord

Hotel Vejlefjord logo

"Før LAGUR blev installeret var vi nok forbi i hvertfald 1 gang om ugen"

”Efter at vi har monteret LAGUR på 3 boligblokke med ialt 18 lejemål, har jeg som VVS installatør stort set ikke været forbi ejendommen for at reparere toiletter eller blandingsbatterier.

Før LAGUR blev installeret var vi nok forbi i hvertfald 1 gang om ugen for at reparere et toilet der løb.”

Freddy Hansen
VVS V/ Claus Hansen

 

Freddy_hansen_logo_transparent

"Det er tydeligt at se, at kalken ikke rigtig sætter sig længere og er væsentlig lettere blot at tørre af"

”I sær i Housekeepingen, har LAGUR gjort hverdagen væsentlig lettere ift. den daglige rengøring. Det er tydeligt at se, at kalken ikke rigtig sætter sig længere og er væsentlig lettere blot at tørre af med en klud i stedet for at skulle bruge aggressive kemikalier. Derfor anbefaler jeg bestemt LAGUR overfor andre hoteller og syntes det er super positivt med en sådan dansk opfindelse der samtidig skåner miljøet. “

Dorthe Ernstrøm
Servicelever, Alliance+

Alliance_logo_transparent

"Beboerne mærker stor ændring i hverdagen og kan nu nøjedes med lettere rengøring uden brug af skadelige kemikalier"

”Jeg var skeptisk i starten da vi før har prøvet andre magnetløsninger til at behandle vandet med, men uden succes. I dag kan jeg bekræfte at disse løsninger på ingen måder kan sammenlignes med LAGUR, som har gjort en kæmpe forskel i vores boligforening med 133 lejligheder.

Vores gennemstrømvekslere skulle før renses 2 gange årligt. Efter LAGUR er det dårligt nok nødvendigt med 1 årlig rensning. Perlatorer blev før renset månedligt men forbliver i dag fuldstændig rene. Beboerne mærker stor ændring i hverdagen og kan nu nøjedes med lettere rengøring uden brug af skadelige kemikalier.

Klassisk blødgøring er også vurderet men krævede manuel tilsætning af flere tons salt årligt, som glæder mig at skåne miljøet for i dag, efter vi er gået over til LAGUR vandbehandling, som jeg anbefaler alle andre ejendomme og kan 100% stå inde for resultaterne.”

Lars Locht Petersen
Vicevært, A/B Amagerparkgaard

amagerpark_logo_transparent
HVAD KOSTER LAGUR?

Prisen på LAGUR Pro afhænger af hvor mange vandstik bygningen har og hvor mange der skal bruge den.

FÅ ET KONKRET TILBUD

Vores salgsteam i Jylland og på Sjælland sidder klar alle hverdage til at lave tilbud skræddersyet til jeres ejendom.

har du spørgsmål?

Er du i tivivl om noget? Du kan hurtigt og nemt finde svar på de mest stillede spørgsmål under vores hjælpecenter.

FØLG udviklingen
DANSK MONTAGE A/S