fbpx
Loading...
FAQ2019-08-14T14:58:46+00:00
Hvor meget plads kræver en installation?2019-03-08T08:46:07+00:00

Indtil nu har vi altid fundet plads til at installere LAGUR®, selv hvor der har være meget lidt plads.

Hvor længe løber lejeaftalen?2019-03-08T08:39:15+00:00

Lejeaftalen løber i 5 år, herefter overgår ejendomsretten til lejer.

LAGUR® vs. Blødgøring2019-03-08T08:36:41+00:00

LAGUR® blødgører ikke vandet. Når vandet blødgøres ved hjælp af ionbytning, kan det få negative konsekvenser for vores heldbred. Blødgøringen resulterer desværre i mere end fjernelsen af kalk. Bl.a. reduceres vandets magnesium indhold og saltindholdet hæves. Derudover reduceres det naturlige indhold af fluor som er meget vigtigt for vores tænder. Læs mere i artiklen: mindre kalk kan give flere huller i tænderne

Priser2019-03-08T08:35:02+00:00

Prisen er primært afhængig af hvor mange vandstik ejendommen har.
En ejendom med 20 lejligheder og 1 vandstik koster typisk 33.900 kr. +moms og VVS-arbejde. (Leje pris 706 kr. / måned +moms) + VVS.
En ejendom med 50 lejligheder og 1 vandstik koster typisk 43.900 kr. +moms og VVS-arbejde. (Leje pris 915 kr. / måned +moms) + VVS.

Kontakt os gerne for en pris til netop din ejendom.

Vandsmagen2019-02-13T12:45:00+00:00

I modsætning til blødgøringsanlæg, ændrer vores kemifri vandbehandlingsløsning ikke ved vandkemien og dermed heller ikke ved vandsmagen. Vores gode danske drikkevand forbliver naturligt, uforandret og velsmagende.

Skal jeg ikke afkalke min kaffemaskine mere?2019-02-13T12:44:08+00:00

Vi anbefaler fortsat at kører et rensningsprogram af kaffesmaskiner et par gange årligt. Rensningsprogrammer fjerner ikke kun kalk, men affedter også maskinens rørsystem.

Hvordan skal jeg justere min opvaske- og vaskemaskine2019-02-13T12:43:48+00:00

Når dit drikkevand er behandlet med LAGUR, så er hårdheden af vandet uforandret og dermed typisk hårdt (har en høj dH).
Kalken i vandet opfører sig dog anderledes efter behandling med LAGUR.
Du bør justere dine maskiner jvf. producentes anbefalingerne til en vandhårdhed omkring 8 dH.
Det anbefales fortsat at køre jævnlige maskinrens, som ofte bliver betegnet som afkalkning. Maskinrens har flere egenskaber end udelukkende afkalkning. De affedter også maskinerne.

Hvad er hårdheden i vandet (dH) efter behandling med LAGUR®2019-02-13T12:41:34+00:00

Hårdheden i vandet er uforandret når drikkevandet behandles med LAGUR®.

Hårdhed af vand – hvad betyder (dH)2019-02-13T12:36:53+00:00

Vands totale indhold af opløst calcium og magnesium betegnes som hårdheden. Hårdheden måles i Danmark i tyske hårdhedsgrader (°dH = grad Deutsche Härte), hvor en hårdhedsgrad svarer til 10 mg opløst calciumoxidpr. liter eller 7,19 mg opløst magnesiumoxid pr. liter.

Hårdhed [°dH] Inddeling i Danmark
0–4 Meget blødt
4–8 Blødt
8–12 Middelhårdt
12–18 Temmelig hårdt
18–24 Hårdt
24–30 Meget hårdt
>30 Særdeles hårdt
Er LAGUR® godkendt til drikkevand2019-02-08T13:53:12+00:00

LAGUR® er godkendt til drikkevand efter den danske standard, GDV-ordningen.
Vores certifikat kan hentes her.
Mange vandbehandlingsløsninger på markedet er godkendt efter udenlandske ordninger som det svensk SWWA, det hollandsk KIWA eller det tysk DVGW.

Jeg kan ikke finde svar på


”  Før LAGUR, skulle samtlige brusehoveder afkalkes omkring 1-2 gange om måneden. Efter LAGUR er dette ændret til at være kun 1-2 gange om året. Vi oplever heller ikke længere toiletter, hvor vandet løber pga. kalk-aflejringer, så selvom det kan fremstå lidt ”hokus pokus” ift. det magiske LAGUR gør, kan jeg bekræfte at det virker.  ”

Niels Lauritsen, Hotel Vejlefjord

”  Øjeblikkeligt efter at anlægget blev idriftsat, var der forskel. Vores sorte badeværelsesfliser, kræver ikke længere at bliver tørret ned efter brug, for at undgå kalk dannelser. Derudover er el-kedlen efter længere tids brug forblevet “kalk fri”. Min hustru bruger mindre shampoo og vaskemiddel. Opvaskemaskinen har siden installationen ikke “kaldt” på salt.  ”

Henrik Kofoed Pedersen

”  Tre måneder efter vi renoverede vores hotel SP34, begyndte de første toiletter at løbe. LAGUR har afskaffet problematikken fuldstændig.  ”

Michael Hansen, Hotel SP34